Net een reorganisatie achter de rug of gepland? Ja laten we dingen anders doen omdat onze klanten dat van ons vragen. We moeten meer AGILE worden,.. onze COMMUNICATIE en SAMENWERKING moet verbeteren !
Ik geloof dat we allemaal graag mee willen werken aan een verbetering, aan tevreden klanten die ons vaker bestrooien met complimenten dan met klachten.
Wat ik te vaak nog zie na een reorganisatie is dat teveel medewerkers achterblijven met de gedachte ‘ik vind dat ik dat al heel goed doe wat nu gevraagd wordt door het Mangement! en dus …. gebeurt er niets.
Oh ja … vergeten we soms niet ook nog te vertellen wat we allemaal wél goed deden? En wat we dus zeker moeten blijven doen?
We verzanden in container begrippen. Begrippen die goed bedoeld zijn, vaak erg actueel klinken, maar wie weet nu wat zij/hij anders moet gaan doen?!
Zolang we deze uien niet afpellen tot concrete voorbeelden hoe het eruit ziet in de praktijk kunnen we ze ook niet omzetten naar concrete acties. ‘Agile, hoe herken ik dat? Hoe ziet dat eruit’? ‘Samenwerking, wanneer is daar we of geen sprake van?’. Zolang verschillende mensen verschillende antwoorden geven zit het team niet op één lijn. Hoe kunnen we dan verwachten dat ze dezelfde kant uit bewegen en het ‘gewenste’ gedrag laten zien?
Zou jij dat ook willen met je team dat ze van een goed team een uitstekend team worden? Ik kan je daarbij helpen door samen ‘uien te gaan pellen‘. Met #OnsTeamKompas en #VolgJeKompas maakt je team een transformatie door waar jij als manager echt blij van wordt!
En wie wil er nou geen #HighPerformingTeam leiden (over containers gesproken … 🙂 )?
Geef een reactie